Kurs online dla logopedów:
Jak efektywnie pracować i nie dać się zwariować
Autor, prowadząca kurs
Magdalena Tomczyk, pedagog-logopeda. W 2001 roku ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie na wydziale Pedagogiki i Psychologii Akademii Bydgoskiej. Kierunek pedagogika, specjalność: logopedia. Od ukończenia studiów pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi wpierając ich rozwój mowy, komunikacji oraz reedukację mowy. Od 2010 roku prowadzę blog Logopedia Praktyczna. Od 2012 roku pracuję we własnej firmie. W 2018 roku rozpoczęłam pracę z logopedami, którzy chcą rozwijać się zawodowo. Utworzyłam platformę szkoleń dla logopedów zorganizowanylogopeda.pl, na której właśnie jesteś 🙂
Do kogo adresowany jest kurs?
Kurs jest adresowany do Ciebie jeśli:
Z tego kursu dowiesz się, jak zaplanować swoje działania w tych obszarach, aby Twoja praca przynosiła efekty, a przy tym nie doprowadzała Cię do wypalenia. Zidentyfikujesz problemy, nad którymi warto popracować. Dowiesz się, na jakie obszary masz wpływ i jak nimi zarządzać.
Jeśli jako logopeda pracujesz już wiele lat, masz dużą liczbę podopiecznych, ale czujesz, że nie panujesz nad wspomnianymi obszarami Twojej pracy, ten kurs jest także dla Ciebie.
Kurs raczej nie jest dla Ciebie, jeśli:
Czego dowiesz lub nauczysz się z kursu?
Na początku dowiesz się, co sprawia, że trudno się zorganizować w pracy. Spróbujesz także zidentyfikować miejsce, w którym jesteś.
Ponieważ jest to kurs online, to Ty decydujesz, kiedy zasiadasz do nauki. Wymaga to trochę dyscypliny, ale spokojnie, podpowiadam Ci, jak pracować z kursem, aby skutecznie go odbyć.
Tym zajmiemy się w lekcji wstępnej. Znajdziesz w niej filmik instruktażowy, który pokazuje Ci, jak poruszać się po panelu kursu, nagranie audio oraz jego transkrypcję, ćwiczenie oraz checklistę, na której po wydrukowaniu, odhaczysz przerobione elementy kursu.
Aby wiedzieć, jakie masz obowiązki jako logopeda pracujący w systemie oświaty musisz znać prawne podstawy pracy. Tym zajmiemy się w pierwszej merytorycznej lekcji. To ważne, ponieważ nagminnie spotykam się z tym, że logopedzi biorą na siebie dużo więcej niż wymagają od nich przepisy prawne. W lekcji znajdziesz artykuł wraz z odniesieniem do konkretnych aktów prawnych regulujących pracę logopedy w polskim systemie oświaty.
Jest to obszar, który przysparza tym więcej problemów, im więcej jest dzieci kwalifikujących się do opieki logopedycznej. W tej lekcji pokazuję Ci różne sposoby organizacji grup, wypracowane przeze mnie w toku wieloletniej praktyki.
W lekcji znajdziesz nagranie audio oraz jego transkrypcję czyli zapis w formie artykułu, ćwiczenie oraz listę sprawdzającą, która pomoże Ci uporządkować Twoje działania zanim przystąpisz do tworzenia grup terapeutycznych. Tę lekcję mogę określić jako nauka tworzenia grup terapeutycznych krok po kroku.
Jako logopedzi mamy też w zakresie swoich działań wskazania do prowadzenia profilaktyki logopedycznej. Największą bolączką jest… brak czasu. Miotamy się między tym, co byśmy chcieli, a tym, co możemy. Ta lekcja pomoże Ci określić, co jest możliwe. Dowiesz się, jakie działania możesz podjąć w ramach własnych możliwości.
Lekcja zawiera nagranie audio oraz jego zapis w formie artykułu, a także dwa ćwiczenia, dzięki którym lepiej zrozumiesz, na czym polegają oddziaływania profilaktyczne.
To jest kolejny obszar, przysparzający mnóstwo trudności i będący źródłem wielu konfliktów wewnątrz nas samych. Brak zaangażowania środowiska, z którym pracujemy (rodzice) i jednocześnie nasze oczekiwania wobec postaw rodziców stają się także źródłem konfliktów interpersonalnych, a jeśli nie konfliktów, to przynajmniej wzajemnej niechęci.
Tę lekcję nazwałabym lekcją rozwijania świadomości i określenia: co mogę w tej sytuacji zrobić, czym mogę świadomie zarządzać i jak to robić, by osiągnąć rezultat, który sprzyja rozwojowi dziecka – bo o to nam przecież chodzi.
W lekcji znajdziesz nagranie audio i jego transkrypcję oraz dwa ćwiczenia.
W tej lekcji omówimy zagadnienia związane z prowadzeniem dziennika zajęć logopedycznych. Nie ma jednego szablonu dziennika. Potrafią się one różnić między sobą zarówno zawartością, jak i szczegółowością. Do omówienia w tej lekcji wybrałam dwa popularne szablony dzienników i przedstawiam sposób ich wypełniania krok po kroku w instruktażu wideo. W lekcji znajdziesz też osobny artykuł zawierający swoistą instrukcję wypełniania dzienników.
W pewnych sytuacjach logopeda powinien prowadzić dodatkową dokumentację. Jaką i jak ją prowadzić? – dowiesz się z kolejnej lekcji, do której załączam nagranie audio, jego zapis w postaci artykułu oraz listę sprawdzającą, która ułatwi Tobie prowadzenie dokumentacji dodatkowej.
Jeśli ilość tego, co robi lub powinien robić logopeda przeraża Cię, to koniecznie i z uwagą przerób tę lekcję. Znajdziesz w niej próbę zdiagnozowania przyczyny nadmiaru i wiele wskazówek, jak to wszystko ogarnąć. Lekcja zawiera nagranie audio, jego transkrypcję oraz dodatkowy artykuł rozwijający świadomość.
Gdy już przerobisz wszystkie lekcje kursu, zajrzyj do działu, który nazwałam „Bonusy”. Znajdziesz tam wiele szablonów i narzędzi, które przydadzą Ci się podczas organizowania pracy. Niektóre z nich są szablonami dokumentów, które po uzupełnieniu możesz włączyć do prowadzonej przez siebie dokumentacji, a inne to konkretne narzędzia, które mają Ci pomóc w zaprowadzeniu porządku w swoich działaniach.
Podsumowując to, czym zajmiemy się na kursie
Dlaczego warto w niego zainwestować?
Pytania i odpowiedzi
Na jak długo dostaję dostęp do materiałów kursu?
Dostęp do materiałów kursu zamieszczonych na stronie zorganizowanylogopeda.pl otrzymujesz na minimum rok od dnia uruchomienia dla Ciebie dostępu (tzw. dostęp gwarantowany na rok). Oznacza to, że gwarantujemy Ci minimalny czas dostępu przez rok od dnia uruchomienia dla Ciebie kursu. Maksymalny czas dostępu ograniczony jest wyłącznie czasem istnienia platformy zorganizowanylogopeda.pl. Jak dotąd wszyscy uczestnicy szkoleń na platformie zorganizowanylogopeda.pl zachowali do nich dostęp :), a istniejemy od 2018 roku.
Czy jest możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu?
Tak – w formie elektronicznej. Aby dostać certyfikat elektroniczny zgłoś taką potrzebę podczas zakupu kursu lub do 30 dni po zakupie wypełnij krótki test sprawdzający zamieszczony w ostatniej lekcji.
Czy można dostać papierowy certyfikat za kurs?
Tak, ale po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym lub telefonicznym. Wysyłka certyfikatu jest dodatkowo płatna z góry (koszt zależny od wybranej formy wysyłki, uzgadniane indywidualnie).
Czy można zakupić kurs na placówkę oświatową?
Tak. Wystarczy podczas składania zamówienia zaznaczyć opcję “faktura” i wpisać odpowiednie dane do faktury. Nie ma możliwości uzyskania odroczenia terminu płatności. Dostęp do kursu jest udzielany po zaksięgowaniu wpłaty.
Czy mogę pobrać materiały z kursu?
Większość materiałów z kursu możesz pobrać na dysk komputera i korzystać z nich offline.
CENA KURSU: 246 zł
Copyright 2018-2020 – Magdalena Tomczyk
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.