KURS ONLINE DLA LOGOPEDÓW:
Jak efektywnie pracować i nie dać się zwariować? –

O KURSIE

Da kogo adresowany jest kurs?

Kurs jest adresowany do Ciebie jeśli:

  • jesteś logopedą,
  • pracujesz z dużą liczbą podopiecznych,
  • chcesz lepiej zorganizować podopiecznych w grupy, aby pracować efektywniej,
  • chcesz nawiązać owocną współpracę z rodzicami, ale nie masz na nią pomysłów,
  • prowadzenie dokumentacji logopedycznej sprawia Ci kłopot.

Z tego kursu dowiesz się, jak zaplanować swoje działania w tych  obszarach, aby Twoja praca przynosiła efekty, a przy tym nie doprowadzała Cię do wypalenia. Zidentyfikujesz problemy, nad którymi warto popracować. Dowiesz się, na jakie obszary masz wpływ i jak nimi zarządzać.

Jeśli jako logopeda pracujesz już wiele lat, masz dużą liczbę podopiecznych, ale czujesz, że nie panujesz nad wspomnianymi obszarami Twojej pracy, ten kurs jest także dla Ciebie.

Kurs raczej nie jest dla Ciebie, jeśli:

  • nie jesteś logopedą,
  • zostaniesz logopedą dopiero za kilka lat,
  • pracujesz WYŁĄCZNIE w ramach własnej praktyki logopedycznej w relacjach jeden na jeden (Ty – podopieczny),
  • pracujesz jako logopeda w ramach podmiotu medycznego lub prowadząc tylko indywidualne terapie,
  • pracujesz jako logopeda już wiele lat i nie chcesz zmieniać swojego systemu organizacji.

Wróć do góry

Czego dowiesz lub nauczysz się z kursu?

Początek

Na początku dowiesz się, co sprawia, że trudno się zorganizować w pracy. Spróbujesz także zidentyfikować miejsce, w którym jesteś.

Ponieważ jest to kurs online, to Ty decydujesz, kiedy zasiadasz do nauki. Wymaga to trochę dyscypliny, ale spokojnie, podpowiadam Ci, jak pracować z kursem, aby skutecznie go odbyć.

Tym zajmiemy się w lekcji wstępnej. Znajdziesz w niej filmik instruktażowy, który pokazuje Ci, jak poruszać się po panelu kursu, nagranie audio oraz jego transkrypcję, ćwiczenie oraz checklistę, na której po wydrukowaniu, odhaczysz przerobione elementy kursu.

Prawne podstawy pracy logopedy

Aby  wiedzieć, jakie masz obowiązki jako logopeda pracujący w systemie oświaty musisz znać prawne podstawy pracy. Tym zajmiemy się w pierwszej merytorycznej lekcji. To ważne, ponieważ nagminnie spotykam się z tym, że logopedzi biorą na siebie dużo więcej niż wymagają od nich przepisy prawne.  W lekcji znajdziesz artykuł wraz z odniesieniem do konkretnych aktów prawnych regulujących pracę logopedy w polskim systemie oświaty.

Organizacja pracy terapeutycznej w grupach

Jest to obszar, który przysparza tym więcej problemów, im więcej jest dzieci kwalifikujących się do opieki logopedycznej. W tej lekcji pokazuję Ci różne sposoby organizacji grup, wypracowane przeze mnie w toku wieloletniej praktyki.

W lekcji znajdziesz nagranie audio oraz jego transkrypcję czyli zapis w formie artykułu, ćwiczenie oraz listę sprawdzającą, która pomoże Ci uporządkować Twoje działania zanim przystąpisz do tworzenia grup terapeutycznych. Tę lekcję mogę określić jako nauka tworzenia grup terapeutycznych krok po kroku.

Organizacja profilaktyki w placówce

Jako logopedzi mamy też w zakresie swoich działań wskazania do prowadzenia profilaktyki logopedycznej. Największą bolączką jest… brak czasu. Miotamy się między tym, co byśmy chcieli, a tym, co możemy. Ta lekcja pomoże Ci określić, co jest możliwe. Dowiesz się,  jakie działania możesz podjąć w ramach własnych możliwości.

Lekcja zawiera nagranie audio oraz jego zapis w formie artykułu, a także dwa ćwiczenia, dzięki którym lepiej zrozumiesz, na czym polegają oddziaływania profilaktyczne.

Organizowanie współpracy z rodzicami podopiecznych

To jest kolejny obszar, przysparzający mnóstwo trudności i będący źródłem wielu konfliktów wewnątrz nas samych. Brak zaangażowania środowiska, z którym pracujemy (rodzice) i jednocześnie nasze oczekiwania wobec postaw rodziców stają się także źródłem konfliktów interpersonalnych, a jeśli nie konfliktów, to przynajmniej wzajemnej niechęci.

Tę lekcję nazwałabym lekcją rozwijania świadomości i określenia: co mogę w tej sytuacji zrobić, czym mogę świadomie zarządzać i jak to robić, by osiągnąć rezultat, który sprzyja rozwojowi dziecka – bo o to nam przecież chodzi.

W lekcji znajdziesz nagranie audio i jego transkrypcję oraz dwa ćwiczenia.

Prowadzenie dzienników zajęć logopedycznych

W tej lekcji omówimy zagadnienia związane z prowadzeniem dziennika zajęć logopedycznych. Nie ma jednego szablonu dziennika. Potrafią się one różnić między sobą zarówno zawartością, jak i szczegółowością. Do omówienia w tej lekcji wybrałam dwa popularne szablony dzienników i przedstawiam  sposób ich wypełniania krok po kroku w instruktażu wideo. W lekcji znajdziesz też osobny artykuł zawierający swoistą instrukcję wypełniania dzienników.

Dokumentacja dodatkowa

W pewnych sytuacjach logopeda powinien prowadzić dodatkową dokumentację. Jaką i jak ją prowadzić? –  dowiesz się z kolejnej lekcji, do której załączam nagranie audio, jego zapis w postaci artykułu oraz listę sprawdzającą, która ułatwi Tobie prowadzenie dokumentacji dodatkowej.

Jak być logopedą i w tym wszystkim nie zwariować?

Jeśli ilość tego, co robi lub powinien robić logopeda przeraża Cię, to koniecznie i z uwagą przerób tę lekcję. Znajdziesz w niej próbę zdiagnozowania przyczyny nadmiaru i wiele wskazówek, jak to wszystko ogarnąć. Lekcja zawiera nagranie audio, jego transkrypcję oraz dodatkowy artykuł rozwijający świadomość.

Co jeszcze?

Gdy już przerobisz wszystkie lekcje kursu, zajrzyj do działu, który nazwałam „Bonusy”. Znajdziesz tam wiele szablonów i narzędzi, które przydadzą Ci się podczas organizowania pracy. Niektóre z nich są szablonami dokumentów, które po uzupełnieniu możesz włączyć do prowadzonej przez siebie dokumentacji, a inne to konkretne narzędzia, które mają Ci pomóc w zaprowadzeniu porządku w swoich działaniach.

Podsumowując to, czym zajmiemy się na kursie

  • Zajmiemy się przyczynami trudności w organizacji pracy.
  • Poznasz prawne podstawy pracy logopedy w polskim systemie edukacji.
  • Poznasz sposoby na to, jak zorganizować pracę w grupach terapeutycznych mając liczną grupę podopiecznych.
  • Dowiesz się, jak można zorganizować profilaktykę logopedyczną w ramach posiadanych możliwości.
  • Poznasz tajniki współpracy z rodzicami.
  • Dowiesz się, jak krok po kroku uzupełniać dziennik zajęć.
  • Dowiesz się, jak prowadzić dodatkową dokumentację, do której logopeda jest zobligowany.
  • Rozwiniesz świadomość pewnych pułapek, które prowadzą do stanu nazywanego wypaleniem zawodowym.

Wróć do góry

Dlaczego warto w niego zainwestować?

  • Kurs nie jest tylko teorią, ale zbiorem wskazówek i rozwiązań, które jako logopeda i  jego autorka wypracowałam przez prawie 20 lat pracy z licznymi grupami terapeutycznymi, przy deficycie godzin w pensum (wiesz o czym mówię, prawda?).
  • Kurs jest dostępny ONLINE przez panel kursanta na stronie zorganizowanylogopeda.pl: co oznacza, że uczysz się nie wychodząc z domu. Nie musisz pojawiać się na zajęciach w określonych godzinach w ciągu dnia, ale korzystasz z lekcji wtedy, kiedy masz czas. Wszystkie lekcje są zebrane w jednym miejscu i czekają na Ciebie.
  • Jest podzielony na lekcje, więc nie musisz go przerabiać całego w ciągu jednego dnia. Lekcje dostępne są w panelu kursanta na stronie zorganizowanylogopeda.pl. Login i hasło do panelu otrzymujesz po wykupieniu kursu.
  • Otrzymujesz dostęp do panelu kursanta na cały rok. Przez ten czas możesz przerobić lub pobrać większość materiałów na dysk komputera i wracać do nich kiedy chcesz i ile razy potrzebujesz. Nawet po upływie roku.
  • Dzięki kursowi i ćwiczeniom dowiesz się, na jakie obszary masz wpływ i zaplanujesz działania w tych obszarach.
  • Oprócz dostępu do materiałów kursu, dostajesz moje wsparcie mailowe przez miesiąc od dnia zakupu kursu. Oznacza to, że przez ten czas możesz zwracać się do mnie mailowo z prośbą o pomoc w rozwiązaniu konkretnych problemów w organizacji pracy, a ja jestem do Twojej dyspozycji.

Wróć do góry

Pytania i odpowiedzi

Czy jest możliwość uzyskania certyfikatu ukończenia kursu?
Tak – w formie elektronicznej. Aby dostać certyfikat elektroniczny:

  • zgłoś taką potrzebę podczas zakupu kursu lub do 30 dni po zakupie,
  • wypełnij krótki test sprawdzający zamieszczony w ostatniej lekcji.

Czy można dostać papierowy certyfikat za kurs?

Tak, ale po wcześniejszym uzgodnieniu mailowym lub telefonicznym. Wysyłka certyfikatu jest dodatkowo płatna z góry (koszt zależny od wybranej formy wysyłki: 10,50 zł InPost lub 14 zł Poczta Polska lub kurier).

Czy można zakupić kurs na placówkę oświatową?
Tak. Wystarczy podczas składania zamówienia zaznaczyć opcję „faktura” i wpisać odpowiednie dane do faktury. Nie ma możliwości uzyskania odroczenia terminu płatności. Dostęp do kursu jest udzielany po zaksięgowaniu wpłaty.

Czy kurs jest w stałej sprzedaży?
Nie. Integralną częścią kursu jest moje wsparcie mailowe dla kursantów. Abym mogła rzetelnie wywiązać się z tego zobowiązania, muszę na nie przeznaczyć określony czas. Ze względu na ilość różnych projektów, w których biorę udział, nie jestem w gotowości do pomocy przez cały rok. Chcę aby moi kursanci byli zadowoleni z zakupionych u mnie kursów i powiązanych z nimi form pomocy, dlatego ograniczam w czasie ich sprzedaż.

Czy mogę udostępnić kurs koleżance?

Nie. Każdy zakupiony kurs jest przeznaczony tylko dla jednej osoby – kupującego. Jeśli udostępniasz jakąkolwiek zawartość tego kursu innym osobom, naruszasz moje prawa autorskie.

Czy mogę pobrać materiały z kursu?

Większość materiałów z kursu (nie wszystkie) możesz pobrać na dysk komputera i korzystać z nich offline. 

Wróć do góry

Ile kosztuje kurs?

246 zł

Kurs nie jest obecnie dostępny w sprzedaży, ale możesz się zapisać na listę zainteresowanych (poniżej), a powiadomię Cię, gdy znów będzie można go zakupić.

Kupując kurs potwierdzasz, że znasz regulamin sprzedaży i akceptujesz jego warunki.

Mam inne pytania, ale nie znajduję odpowiedzi

Pisz: blog@logopediapraktyczna.pl

Wróć do góry

Magda Tomczyk - kursy dla logopedów

O autorce kursu

Nazywam się Magda Tomczyk. W 2001 roku ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika o specjalności logopedia na Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego (obecnie Uniwersytet Bydgoski im. Kazimierza Wielkiego).

Od 18 lat pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym jako logopeda. Pracowałam też jako nauczyciel – rewalidator i pedagog. Moimi podopiecznymi są również dzieci z obniżonym poziomem rozwoju intelektualnego w wieku przedszkolnym i szkolnym. Od 2012 roku prowadzę własną firmę. Więcej informacji o mnie znajdziesz TUTAJ.

Copyright 2018-2019 – Magdalena Tomczyk